כך זכיתי בתביעת ספאם

כך זכיתי בתביעת ספאם

כך זכיתי בתביעת ספאם

 
אתם בטח יכולים להזדהות עם כמה שזה מעצבן לקבל הודעות או מיילים שהם ספאם. אחד הלקוחות שלנו יצר איתנו קשר ואמר זהו, עד פה! אני לא מוכן לשתוק יותר, בכל פעם שאני מקבל הודעת ספאם מחברה או עסק שלא נרשמתי אליו אני תובע. על פי החוק ניתן לתבוע בתביעה קטנה עד 5 פעמים בשנה, ולכן אם קיבלתם ממספר גופים הודעות או מיילים לשירות אליו לא נרשמתם בכלל זוהי זכותכם המלאה לתבוע. וכך באמת היה, הלקוח קיבל שתי הודעות ספאם מאותה החברה והחליט לתבוע אותה ב – 2500 ₪. אלף ₪ בגין כל הודעה ו – חמש מאות ₪ על עוגמת נפש. כתב התביעה היה מנוסח ברמה גבוהה והוגש תוך מספר ימים לבית המשפט לתביעות קטנות. עברו שבועיים וחצי והחברה הגישה כתב הגנה הכולל 6 עמודים! כל כך הרבה תוכן עם תקדימים, דוגמאות והסברים וכו'.  נראה כאילו החברה כבר רגילה לזה, יש לה משרד עורכי דין בריטיינר, לו הם משלמים בכל חודש במיוחד בשביל מקרים שכאלה. הלקוח לא חשש מכתב ההגנה המנופח והמשיך ללכת קדימה עם האמת שלו בטוח בצדקתו עד הסוף. כעבור מספר ימים התקשר אליו עו"ד מטעם החברה ושאל אותו אם קיבל את כתב ההגנה ששלחו. הלקוח אמר שהוא קיבל וממש ברגעים אילו עורך הדין שלו עובר על כתב ההגנה (מה שלא באמת היה נכון😊). בתום השיחה, אמר לו עורך הדין מטעם החברה שאם "ירצה לדבר" שלא יהסס, במילים אחרות, בוא נתפשר. הלקוח חשב על זה ואמר שאולי שווה באמת, למה אני צריך להטריח את עצמי לבית המשפט?, נראה שהצד השני גם רוצה להימנע מזה והוא מוכן לשלם על הטעות שהוא עשה מלכתחילה. עוברים כמה ימים והלקוח התקשר לעורך הדין המייצג את החברה. השיחה התנהלה כך: לקוח – "איך אתם רוצים לסגור את הסיפור"? משרד עו"ד – "על מה חשבת"? לקוח – "חשבתי על אלפיים ₪, אני מוכן לוותר על עוגמת הנפש שנגרמה לי" משרד עו"ד – "זה יותר מדי, בוא נסגור על 1200 ₪" לקוח – "לא מוכן לפחות מ – 1500 ₪" משרד עו"ד – "קיבלת" הלקוח היה בהלם שככה, כ"כ בקלות קיבל עבור שתי הודעות ספאם סכום של 1500 ₪ וכל זאת מבלי לדרוך בבית המשפט! הלקוח שלח לעורך הדין הצהרה על כך שהוא מוכן לבטל את התביעה לאחר שיועבר הכסף לחשבון הבנק שלו (הוא אפילו לא היה צריך לנסח כלום, עורך הדין שלח לו נוסח והוא רק היה צריך לחתום עליו). וכך באמת היה, הכסף הועבר, הלקוח הגיש בקשה לבית המשפט למחיקת כתב התביעה ובכך הסתיים הסיפור. ועכשיו לסיכום, אולי תופתעו לקרוא אבל במקרה הזה שני הצדדים יצאו "מנצחים". למה אתם בטח שואלים? התשובה לכך פשוטה ביותר. מצד החברה, היא שולחת מאות אם לא אלפי הודעות ספאם בשנה אשר בסופו של יום מתורגמות להרבה מאוד כסף! היא לוקחת בחשבון שגם יקבלו גם תביעות קטנות פה ושם ואם בכלל יסגרו את זה בפשרה מה טוב. מצד הלקוח, הוא זה עתה קיבל 1500 ₪ בהשקעה של 20 דקות – זה הזמן שלקח לו למלא את טופס האונליין של בול תביעה, שיחה עם עורך הדין והגשת מחיקת התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות. שווה 1500 ₪ לא? 😊 בול תביעה – תעשו את זה נכון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

צור קשר
בול תביעה
דילוג לתוכן