הגשת תביעה אזרחית היא פרוצדורה משפטית מורכבת ומעייפת שמחייבת היכרות מעמיקה עם החוק. כך שאין ברירה אלא להשתמש בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום הרלוונטי. ההליך כולל הכנת כתבי טענות, הגשת כתבי הגנה וכתבי תשובה, תיקונים לכתבי תביעה, ועוד פרוצדורות רבות וארוכות שהופכות אותו ליקר ומתיש.
במקרים רבים ההוצאות על ההליך גדולות יותר מהסכום המתקבל מניצחון בתביעה, ולכן הוא אף לא כדאי במקרים שכאלו. ככל שסכום התביעה נמוך יותר, החשש לכך עולה, אך בכל זאת ישנן סיטואציות רבות ומגוונות בהן עולה הצורך בתביעה. לשם מצבים כאלו, בהם אדם ספג נזק כתוצאה מעוולה שנעשתה כנגדו, קיים מנגנון התביעות הקטנות שמאפשר לאזרחים להגיש תביעות אזרחיות בסכומים קטנים ללא צורך בייצוג משפטי. הסכום המקסימלי בתביעות שכאלו עומד על 37,700 שקלים נכון לשנת 2024.
תביעות קטנות רבות מוגשות כנגד חנויות רהיטים. מדובר במוצרים שונים, החל ממיטה וספה וכלה בשולחנות וכסאות למטבח. בכל קנייה של מוצר שכזה קיים החשש כי המוצר שנקבל יהיה פגום ולא ראוי לשימוש, ולכן חשוב מאוד לבחון את תנאי רכישת המוצר מהחברה המספקת אותו. במקרים נוספים חנות הרהיטים מתעכבת בזמן האספקה בניגוד למה שסוכם מראש, דבר היכול להוביל גם כן לתביעה על ביטול העסקה, קבלת ההחזר הכספי ופיצויים על עוגמת נפש.
מומלץ תמיד לפנות לחנות במקרה שכזה ולנסות לטפל בעניין מבלי לפנות להליכים משפטיים. לרוב, חנויות רהיטים גדולות ובעלות מוניטין יבחנו את טענתכם וידאגו להחליף את המוצר במידה ואכן יתגלה שיש בכך צורך. אם החנות מסרבת ואתם מאמינים כי יש ממש בטענתכם, בהחלט ניתן לבחור בפנייה לערכאה שיפוטית.
מסמכים להגשה בתביעה קטנה נגד חנות רהיטים
על מנת להבטיח שתביעתכם תתקבל ואף תקבלו את הפיצוי המקסימלי, חשוב ראשית לנסח את כתב התביעה בצורה המפורטת ביותר. יש לציין בבירור את הפגם שנמצא במוצר, את מחדלי החנות שסיפקה אותו ואת רשלנותה, וכן את הנזק הכספי שנגרם לכם כתוצאה מקבלת המוצר הפגום.
בנוסף, חשוב מאוד לצרף לכתב התביעה מספר מסמכים חשובים שעשויים לחזק את טענתכם. ראשית, כדאי מאוד לצרף תמונות של המוצר הפגום, מכמה שיותר זוויות ובאופן ברור. לדיון יש להביא עותקים מודפסים וצבעוניים של התמונות.
שנית, יש לצרף את הקבלה על הרכישה, על מנת להוכיח שאכן רכשתם את המוצר הנדון מחנות הרהיטים הנתבעת, בתאריך הנקוב. רק באמצעות הקבלה ניתן לחייב את החנות באחריות כלפיכם, לכן חשוב מאוד לשמור על הקבלה.
במידה והסכם ההתקשרות בניכם לבין חנות הרהיטים תומך בטענתכם, מומלץ לצרף גם אותו למסמכי התביעה, וכן חשוב להוסיף העתק של מכתב הבקשה להחלפת המוצר ששלחתם לחנות הרהיטים.
פיצוי בגין תביעה קטנה נגד חנות רהיטים
לרוב, ניתן לבקש פיצוי בדמות אחת האפשרויות הבאות – החזר כספי מלא במידה והרהיט יצא מכלל שימוש; החלפת הרהיט הפגום ברהיט זהה ותקין; כספי הוצאות משפט ועוגמת נפש בגין העיסוק בהליך משפטי; ולעתים ניתן לדרוש הן החלפת הריהוט הפגום והן פיצוי כספי, במידה ונגרם נזק ישיר כתוצאה מהרהיט הפגום.
לבול תביעה ניסיון רב בהגשת תביעות קטנות כנגד חנויות רהיטים אשר לא עמדו בהסכמים עליהם התחייבו. אז אם נגרם לכם נזק ואתם חושבים שמגיע לכם פיצויי פנו אלינו עוד היום.